The World of Fashion  – Lacoste

Highlights

  • Workforce management Retail solution
  • Personeelsplanning voor een positieve winkelervaring
  • Meer transparantie voor het HR en management
  • Vermindering van administratieve werkzaamheden

Meer hoogtepunten van klanten

Life is a beautiful sport. Dat is de LACOSTE spirit in een notendop. Wereldwijd worden er per seconde gemiddeld twee producten van het premium-casualwear-merk verkocht. Naast de dames-, heren- en kindercollectie heeft het merk ook exclusieve accessoires, parfums, schoenen en brillen in het assortiment. Voor LACOSTE hebben klanttevredenheid en positieve winkelervaringen de hoogste prioriteit.

ATOSS Workforce Management maakt het mogelijk om dit streven in de praktijk te realiseren. Bijvoorbeeld in Nederland. Daar distribueert de joint venture NL Diffusion het bekende merk met de krokodil. Het bedrijf is verantwoordelijk voor de hele Benelux en beschikt over LACOSTE winkels op toplocaties als het Rokin in het centrum van Amsterdam. 140 medewerkers in zeven merkwinkels en twee outlets worden gemanaged met de ATOSS Retail Solution. Het doel van de digitale planning is om de personeelsinzet consequent op de klantfrequentie af te stemmen, dure onder- of overbezettingen te vermijden en elke dag weer de beste service te bieden. Kwalificaties als kassa of speciale kennis voor bepaalde productgroepen zijn transparant beschikbaar in het systeem. Alle wet- en regelgeving inzake de werktijden werd in de standaard versie weergegeven en automatisch bij de planning van de medewerkers in acht genomen. Na het succesvolle project in Nederland stond ook de uitrol in België bij BL Diffusion op de agenda – drie LACOSTE winkels en een outlet profiteren nu van digitaal workforce management.

Concernbrede transparantie, minder administratie en een toekomstbestendige personeelsplanning – Workforce Management biedt onze business ondersteuning op vele terreinen.


Pauline van den Ijssel-Lehnardt
HR Manager, NL Diffusion B.V.


Ook in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland werkt LACOSTE al enkele jaren met de ATOSS Retail Solution. In 40 winkels en 16 outlets worden de werktijden van circa 500 medewerkers klant- en servicegeoriënteerd gepland en gemanaged. Alle gegevens met betrekking tot de tijd komen samen op het hoofdkantoor in Frankrijk en zijn beschikbaar voor het centrale Human Resource Management dat de gegevens vervolgens kan analyseren. 

Workforce management is populair. Tal van brands als Benetton, Escada, Holy Fashion Group, Marc Cain, Mustang, Tommy Hilfiger Europe, s.Oliver of Wolford zetten eveneens in op ATOSS toepassingen. On premises of in de cloud.
 

Bron: onze klant Lacoste | ATOSS Jaarverslag

Wij adviseren u graag

  • Aanvraag
  • Callback
  • Contact