Gerichte personeelsplanning voor tevreden klanten en medewerkers 

Hogere omzet, betere service, lagere kosten

Als retailer moet je beloftes waarmaken. Dat geldt voor discounters en premiummerken, offline, online en omnichannel. Succes hangt af van servicekwaliteit en leveringen. Met een goede planning stijgt de motivatie, klanttevredenheid en de omzet – maar niet de personeelskosten. 

Deze retailers vertrouwen op ATOSS. Een selectie van onze klanten.

    Optimale verkoopprocessen met digitale personeelsplanning

    Klanten in de winkel, maar geen medewerker te zien? Een product in het winkelmandje, maar niet op voorraad? Zowel online als offline moeten vraagschommelingen worden opgevangen met efficiënte processen en een klantgerichte planning. Met Workforce Management zorg je ervoor dat medewerkers aanwezig zijn op de momenten dat ze waarde toevoegen. 

    Werktijden en personeelsgegevens volledig compliant  

    Medewerkers registreren hun aanwezigheid via verschillende apparaten, bijvoorbeeld hun computer, terminals, kassasystemen of mobiel via een app. Die gegevens worden digitaal overgedragen aan het systeem voor tijdsbeheer en zijn altijd beschikbaar, beschermd tegen ongeoorloofde wijzigingen. Zo voldoe je steeds aan de eisen van het Europese Hof van Justitie en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.  

    Zitat Butlers

    Continue procesoptimalisatie is een must in de snel evoluerende en sterk seizoensgebonden detailhandel. Digitaal personeelsbeheer heeft zo'n enorm potentieel dat de investering in de kortst mogelijke tijd wordt terugverdiend.

    Jörg Funke
    Geschäftsführer, Butlers

    Actuele roosters op basis van urensaldi 

    Onze oplossingen voor geïntegreerd Workforce Management gebruiken de geregistreerde werktijden en houden rekening met kosten, serviceniveau en personeelswensen bij het inplannen van roosters. Daarnaast werkt het systeem ook met de aan- en afwezigheden, wettelijke voorschriften, CAO-bepalingen, bedrijfsakkoorden, urensaldi en individuele wensen en standaarddiensten. Zo werk je met perfect up-to-date roosters, die rekening houden met de belangen van alle stakeholders. 

    Werkplanning en koopgedrag op elkaar afstemmen  

    Onze oplossing bepaalt hoeveel personeel er wanneer nodig is, en plant mensen vervolgens in per dag, per uur en indien nodig zelfs per minuut. De prognoses houden rekening met speciale acties, weersomstandigheden, binnengekomen bestellingen, omzet, bezoekersfrequentie of bestelgrootte – kortom, met alle factoren die van invloed zijn op de personeelsbehoefte. Ook gegevens uit het verleden kunnen worden gebruikt als referentie. De factoren die belangrijk zijn voor je organisatie worden meegenomen in de planning via interfaces naar kassasystemen, goederenbeheer of bezoekerstellers.

    Met een efficiënte supply chain naar optimale fulfillment 

    De probleemloze verwerking van bestellingen binnen de e-commerce is afhankelijk van een goed werkende leverketen. Workforce Management zorgt ervoor dat medewerkers met de juiste kwalificaties op het juiste moment het juiste werk verrichten, op het juiste punt in de leverketen. Hierbij houdt het systeem automatisch rekening met doorloop- en cut-off-tijden. Zo zorg je voor fulfillment met tevredenheidsgarantie. 

    Meer zelfbeschikking voor de medewerkers

    Gemotiveerd personeel maakt het verschil. Via self services, Workforce Management apps, een ruilbeurs voor diensten en wensroosters krijgen medewerkers invloed op hun planningen. Met een personeelsgerichte roostering voor op de werkvloer, in het magazijn en achter de schermen van de onlineshop verbeter je de motivatie en de prestaties – en de klantervaring.  

    ATOSS Retail Solution

    De voordelen in een oogopslag:

    • Eerlijke en transparante organisatie van de arbeidstijd
    • Dienst- en ploegenroosters die voldoen aan de wet en regelgeving 
    • Meer transparantie voor werknemers en management
    • Integratie van werknemers in HR-processen 
    • Vraag- en personeelsgerichte personeelsplanning

    Onze klanten bevelen ons aan 

      Wij adviseren je graag

      • Aanvraag
      • Callback
      • Contact