Wereldwijde logistiek op maat  – Rhenus Alpina-Gruppe

Highlights

  • Digitaal workforce management voor meer dan 2.000 medewerkers
  • Planning en snelle reactie bij orderfluctuaties 
  • Regelgebaseerde personeelsplanning met één druk op de knop rekening houdend met de speciale volgorde van de werkploegen 
  • Mobiele tijdregistratie via smartphone en self services  

Meer hoogtepunten van klanten

De Rhenus Alpina groep behoort tot de grootste aanbieders van logistieke diensten in Zwitserland. De onderneming behoort tot de Rhenus groep, die in de hele wereld met meer dan 28.000 medewerkers in 580 vestigingen vertegenwoordigd is. Hieronder valt ook Rhenus Logistics Nederland, eveneens onze klant.

De divisies Contract Logistics, Freight Logistics, Port Logistics en Public Transport van de Rhenus Alpina groep staan voor het management van complexe supply chains en voor innovatieve diensten met toegevoegde waarde. In Zwitserland vertrouwt de onderneming voor haar 1.350 werknemers op de ATOSS Logistics Solution. Alle medewerkers zijn in de tijdmanagement-processen geïntegreerd en hebben via Self Services toegang tot hun werktijdgegevens – ook mobiel via smartphone. De 60 commerciële medewerkers van het bedrijfsonderdeel Port Logistics worden efficiënt en kostenbesparend met de ATOSS-oplossing gepland, terwijl ook wetten en complexe werktijdovereenkomsten worden nageleefd.

Ook Cargologic, het in luchtvrachten gespecialiseerde logistieke bedrijf, is voor 100 procent een dochteronderneming van de firma Rhenus Alpina. Cargologic heeft eveneens voor allesomvattend Workforce Management gebaseerd op ATOSS-oplossingen gekozen. De onderneming is met 700 medewerkers de toonaangevende aanbieder van luchtvrachtinklaring in Zwitserland en telt meer dan 70 luchtvaartmaatschappijen en transportbedrijven tot haar klanten. Om in de vier Zwitserse vestigingen en de luchthavens nog sneller op orderfluctuaties te kunnen reageren, zet de onderneming in op een qua behoeften en kosten geoptimaliseerde operationele planning. De werktijden worden digitaal via terminals, smartphones of op de werkplaatsen geregistreerd en worden direct in het systeem doorgevoerd.

Het Automatische Dienstrooster houdt niet alleen rekening met wetten, maar ook met de zeer complexe werktijdregelingen, de speciale volgorde van de werkploegen en de vereiste kwalificaties rekening en stelt met een druk op de knop een regelgebaseerd rooster op. Daarnaast wordt de berekening van de behoeften aan arbeidskrachten en van de jaarplanning uitgevoerd om de operationele en strategische inzetplanning te optimaliseren – een belangrijke stap naar de logistiek 4.0.

Bron: ATOSS Klant Rhenus Alpina group | ATOSS Jaarverslag

Wij adviseren u graag

  • Aanvraag
  • Callback
  • Contact