Een ecosysteem dat organische waarde oplevert – Alnatura

De hoogtepunten in een oogopslag

  • Workforce management in de cloud voor 3.000 medewerkers
  • Uitrol in een tijdsbestek van slechts vijf maanden
  • Vereiste branchespecifieke kwalificaties worden automatisch meegenomen in het planningsproces
  • Optimaal op de vraag afgestemde personeelsplanning voor een uitstekende klantenservice
  • Meer eigen regie van medewerkers dankzij de self services

 Ontdek meer hoogtepunten van klanten

Betekenisvol voor mens en aarde – dat is de gedachte achter het succesverhaal van Alnatura. Als detailhandelaar in organisch voedsel draait alles om duurzaamheid – of het nu gaat om productie, logistiek, de online shop of de meer dan 130 vestigingen. Transparantie van informatie en medezeggenschap zijn belangrijke elementen die de identiteit van deze groeiende organisatie met ongeveer 3.000 medewerkers bepalen. Uiteraard zijn deze principes ook van groot belang bij personeelsmanagement. Alnatura koos voor de ATOSS Retail Solution in de cloud. De implementatie van de oplossing vroeg om minimale ondersteuning door onze adviseurs. Na een pilotproject met twee representatieve vestigingen – Konstanz als grootste vestiging en Stuttgart als middelgrote vestiging – heeft het bedrijf de uitrol grotendeels zelf in goede banen geleid. Strak gepland, goed gestructureerd en volgens een uniform concept werd dit alles binnen een tijdsbestek van slechts vijf maanden gerealiseerd. Een ander voordeel van de cloudoplossing: de belangrijkste gebruikers van de verschillende vestigingen werden efficiënt en kosteneffectief getraind op trainingsdagen die in centraal gelegen hotels werden georganiseerd. Vestigingsmanagers en planners zijn niet alleen blij met de hoge mate van functionaliteit, maar waarderen ook het moderne, interactieve ontwerp van hun oplossing. 
Tegenwoordig zijn tijd- en aanwezigheidsbeheer en personeelsplanning aanzienlijk efficiënter. De vereiste kwalificaties worden automatisch opgenomen in het planningsproces. Er moet immers rekening worden gehouden met speciale eisen, vooral met betrekking tot kruiden- en natuurlijke verzorgingsproducten, waaraan door middel van specifieke goedkeuringen voor certificaten moet worden voldaan. Bovendien vragen werkplekken zoals de kassa, de verswaren- of de bakkerijbalies ook om vaardigheden die tot uiting komen in het ATOSS Kwalificatiemanagement. Dankzij de self services hebben medewerkers op elk moment toegang tot hun planning, maar ook de uren- en verlofsaldi. Ook het complexe proces van het plannen van de jaarlijkse vakantie is geoptimaliseerd. Om klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, staan de introductie van de modules Workforce Forecasting en Planning Quality en de integratie van het personeel op de agenda. Alnatura ademt duurzaamheid – en personeelsmagagement is daarop geen uitzondering.

Wij adviseren u graag
 

  • Aanvraag
  • Callback
  • Contact